Farklı ülkelerden gelen 9 genç gazeteci, Uluslararası Zirai Gazeteciler Federasyonu (IFAJ) Kongresi öncesinde , Zirai Endüstrideki Genç Liderler - 2016 Alltech Eğitim Kampı'na katılmak üzere Almanya, Bonn'da bir araya geldi.
Bu 9 parlak beyin, Ziraat Endüstrisine katkı yapmak üzere liderlik ve profesyonel gelişim alanlarında eğitimler aldı. İki günlük eğitim kampı, gazeteci, köşe yazarı, Guelph Üniversitesi'nde Hayvan Biyobilimleri Bölümü'nde yardımcı profesör ve yine aynı üniversitede araştırma iletişimleri direktörü olan Owen Roberts'ın önderliğinde gerçekleştirildi. Eğitimci grubunda Alltech'in başkan yardımcısı ve Coppens International'in CEO'su Patrcik Charlton, The Furrow'da zirai gazeteci olan Steve Werblow ve IFAJ'ın global müdürü Hugh Maynard yer aldı.
Eğitim kampında katılımcılara geleceğin zirai endüstrisinin nasıl şekilleneceği hakkında soru sormaları teşvik edildi. Sürdürülebilir mi? Ne gibi fırsatlar barındırıyor? Çiftçiler tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını nasıl anlayabilir? Zirai gazeteciler artan nüfusu besleyebilmek için üretici, tüketici ve kanun koyucuları nasıl eğitebilir?
Charlton, gazeteciler için noktaları birleştirmenin hayati önem taşıdığını, tarım ve hayvancılığın sınırları olmayan global bir endüstri olduğunu söyledi.
Charlton'a göre pazarları tanıyıp tahminlerde bulunarak, en son yenilik ve teknolojileri araştırarak bu gazeteciler zirai endüstriye katkı sağlayabilir.
Charlton, sürdürülebilirlik, teknoloji ve inovasyonun arkasında yatan fırsatları değerlendirdi. Bu konulda genç liderlere 3 önemli tavsiyede bulundu:
1. Farklı olun: Zirai dünyada inanılmaz derecede büyük fırsatlar bulunuyor, bu fırsatları keşfederek farklı şeyler ortaya koyun.
2. Pazarı anlayarak en kısa zamanda fikirler, öneriler sunun: Bir sonraki büyük hikaye nedir? Bilginin kaynağına ulaşmak teknoloji ve sosyal medya yoluyla artık bir "tık" kadar yakın mesafede...
3. Hedef kitlenizi anlayın: Hedef kitleniz gerçekten ne duymak istiyor? Çiftçilerle, üreticilerle ve tüketicilerle konuşarak gelecek trendlerini saptayın.
Charlton ayrıca tarım ve hayvancılık endüstrisinin gelişimini ve geride kalmamasını sağlamak için tükettiğimiz gıdaların çiftçilerle olan bağlantısını gazetecinin kurmak zorunda olduğunu ekledi.
"Baktığımız her yerde gıda var. Örneğin; birçok ünlü şefin harika yiyecekler yaptığını ancak bunlardan pek azının ürünlerini çiftçilerle bağlantılı olarak ortaya koyduğunu görüyoruz. Günümüzde tüketiciler maalesef üretim sürecinin bir parçası olmaktan uzak tutuluyor ve gıdanın nereden geldiğini anlamakta zorlanıyorlar."
Etkinlik sırasında Werblow gazetecilikte liderlik konulu bir söyleşi gerçekleştirdi ve zirai endüstri ile ilgili farkındalığın arttırılabilmesi için gazetecilerin atmaları gereken adımlardan bahsetti:
"Sadece size ulaşan basın bültenlerine razı gelmeyin, yazı işleri müdürünüze içgörüleriniz doğrultusunda rehberlik yapın. Yönlendirici olmaktan korkmayın, kaynakları bulun, endüstrideki gündemi belirleyin, uzmanlık inşa edin, tam zamanında ve doğru şekilde rapor edin."
"Tarım ve hayvancılık bir iş kolu, ekonomi ve politikadır. Dünyadaki çiftçiler ve üreticiler kendilerine zamanında ve doğru bilgi kaynakları sunulmasına ihtiyaç duymaktadırlar. Böylece endüstriyle ilgili öngörülerde bulunulması ve tavsiyeler sunulabilmesi de mümkün olabilmektedir."
Eğitim kampı Denklingen ve Swisttal'deki 2 lokal süt çiftliğinin ziyareti ile sona erdi. Gazeteciler burada Almanya'daki süt fiyatlarındaki dalgalanmalar, Rusya'nın koyduğu yasakların süt ve kırmızı et ithalatındaki etkileri ve süt hayvancılığı endüstrisindeki artan fırsatlar hakkında çeşitli bilgiler edindiler.
Alltech