TÜRK GIDA ÜRÜNLERİ DÜNYADA İLGİLERİ ÜZERİNE ÇEKİYOR!

Türkiye'nin ihracatında durgunluk yaşandığı bir dönemde, gıda sektörü başarıya imza atıyor. Özellikle yaş meyve ve sebze ihracatı, dikkat çekici bir ivme kazanıyor.

Yılın ilk 11 ayında Türkiye'nin genel yaş meyve ve sebze ihracatı, önceki yıla göre yüzde 18.4'lük büyümeyle 3 milyar doları aşmayı başardı. Bu büyümeye paralel olarak, Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB), Ocak-Kasım döneminde yüzde 38.8'lik bir ihracat artışıyla 184.8 milyon dolar gelir elde etti.

UYMSİB Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan, Türkiye'nin bu başarısını daha da artırmak için karantina protokollerinin tamamlanması gerektiğini belirtti. Dünya genelinde birçok ülkenin uyguladığı "zirai karantina" politikalarının Türk ürünlerinin dış pazarlarda rekabetini zorlaştırdığını vurguladı. Özellikle Uzakdoğu pazarında büyük bir talep olduğunu ancak protokollerin eksikliği nedeniyle bu talebi karşılayamadıklarını ifade etti. Mısır gibi ülkelerin bu alanda hızla büyüdüğünü belirterek, Türkiye'nin de benzer protokoller imzalayarak ihracatını ikiye katlayabileceğine dikkat çekti.

Ancak Yazgan, mevcut döviz kuru politikaları ve yüksek enflasyonun ihracatçıları zorladığını belirterek, rekabetin Mısır gibi ülkelerle güçlü bir şekilde sürdürülebilmesi için dolar kurunun artması gerektiğini ifade etti.

Ayrıca, Türkiye'nin tarım sektörünün eksik planlama nedeniyle sorunlar yaşadığını ve ani alınan ihracat yasaklarının güven problemine yol açtığını vurgulayan Yazgan, ülkenin tarım stratejisinin ve destek mekanizmalarının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti.

Son olarak, Kapıkule'deki trafik sorunlarına da değinen Yazgan, uzun bekleme sürelerinin ürün kalitesini ve teslimat süresini olumsuz etkilediğini ve bu konuda acil önlemler alınması gerektiğini söyledi.

ekonomim.com
  • Site Yorumları
  • Facebook Yorumları Facebook Yorumları
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazılmadı. İlk yazan siz olabilirsiniz.