Gıda ürünleri ihracatıyla Türkiye'ye yüzyıllardır döviz kazandıran, Türkiye'de ihracatın başlangıç noktası Ege Bölgesi'nde, gıda ürünleri ihracatı yüz güldürmeye devam ediyor.
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, Ekim ve Kasım aylarında Ege Bölgesi'nde ihracat lideri oldukları için mutlu olduklarını söyledi. Celep, bu başarıda kuru meyve ihracat sezonunu başlamasının ve Hristiyan dünyası için kutsal olan Christmas (Noel)'ın yaklaşmasının etkili olduğunu, kuru meyve ihracatında geleceğin ise Uzakdoğu pazarında olduğuna işaret etti.
Kuru meyve ihracatında miktar bazında yüzde 30 artış olmasına rağmen, değer bazında artışın aynı oranda olmamasından duyduğu üzüntüyü dile getiren Celep, "Bu durum ihracatçılarımızı mutlu etmiyor. Katma değerli ürün ihraç etmemiz gerekiyor. Bizim katma değerli ürün ihraç edecek altyapıyı kurmamız gerekiyor. Bu amaçla, Gıda Ar-Ge Proje Pazarı, Turquality, İnovasyon Projelerini sürdürüyoruz. Ayrıca, alternatif pazarlara girmek için çaba gösteriyoruz. Gelecek Uzakdoğu'da. Uzakdoğu pazarında yoğunlaşmak istiyoruz. Çin, yüzde 7-8 ortalama ile büyüyor. Hindistan bu yıl üçüncü çeyrekte yüzde 7.3 büyüdü. İnsan sağlığı için sağlıklı ürün üretme felsefesini moda akımı haline getirerek Uzakdoğu pazarında büyümek istiyoruz. Naturel kayısı pazarında artış var. Organik ürün satışlarında artış var. Bu değişimi geliştirmek istiyoruz" dedi.
İHA