Twitter

ÇİFTÇİLER İÇİN CEPTEN TARIMSAL BİLGİ TAKİBİ

Merhaba, Bir önceki yazımda Çiftçinin Bilişimle buluşması hakkında yazmıştım. Bu buluşmada çiftçinin en çok kullandığı ve en yakınında olan cep telefonun çok önemi var.

2 yıl önce tarimsalpazarlama.com da yaptığımız hizmeti cepten de yapabilirmiyiz diye düşündük. Sadece interneti olan telefonlarda bu mümkün olabilirdi. Sadece sitemizin mobilini yapacaktık.
Sonra cep yazılımı yapmayı düşündük özel menülü yine de telefonun belirli bir özelliği olması gerekirdi.
Ama adım adım ilerlemeliydik ve herkesin telefonuna uymalıydı. Henüz telefonu mesaj çekmek için kullanmamış, sadece telefon özelliğle kullanan bir çiftçi kesimi vardı. Ayrıca işini hemen halletmek için kullanılan bir telefon neden mesaj çeksindi ki.
Gençler arasında pek yaygın olmasına rağmen ben de pek sevmedim mesaj çekmeyi.
Ama ilk adımımızın mesajla iletişim olması gerektiğine karar verdik.
Projemizi Vodafone a götürdük ve daha önce birlikte başarılı işler yaptığımız Vodafone bu çalışmayı denemek istedi ve hemen alt yapısını bize sundu ve sistemin işlemesi için destek oldu.
Vodafone Çiftçi Haber Paketi böylece hayata geçmiş oldu.
1 çiftçiye günde 7 adet mesaj gönderen bir içerik servisi oluşturduk.
Günlük Meteorolojik bilgiler, Hal Fiyatları, Borsa Fiyatları, Önemli Tarım Haberleri, Doğal Afet Uyarılarını, Hibe ve Destek Haberlerini,  Hava durumuna göre mevsimsel tarım işlerini 160 karaktere sığdırdık ve çalışmaya başladık.
Uzun bir süre 3.000 abone de kaldı. Her yenilik gibi alışması zor oldu. Çünkü kafamıza göre telefonlara mesaj gönderemezdik.
Önce çiftçinin cep telefonunun mesaj bölümünden Abone yazarak ardından boşluk bırakıp il plaka kodunu da yazarak 2434 e mesaj göndermesi ve sisteme kendi isteği ile kaydolması gerekiyordu. Örneğin meteorolojik bilgileri ancak ilini bilirsek gönderebilirdik.  
Sonra hangi haberlerle ilgilendiğini bilmemiz, hangi hal ve borsa fiyatlarını göndermemiz gerektiğini bilmemiz için Çiftçinin yine cep telefonun mesaj bölümüne Abone yazarak ardından boşluk bırakıp ürettiği ürünün ün ismini yazması 2434 e mesaj atması gerekiyordu.
2 yıl öncesinde çiftçilere bu işlem çok zor gelmiş olmalı helede cep telefonları ekranları daha bir küçüktü değil mi. Zaten ilk tepkileri biz mesaj göndermesekte siz kaydetseniz oldu. Ancak yasal olarak böyle bir servise kayıt için abonenin kendisinin istediğini belirtmesi gerekir bu nedenle mesajı atması gerekiyordu. Gittiğimiz yerlerde ki Türkiye’yi baştan başa dolaştık elimize telefonu alarak tek tek isteyen çiftçilere kayıtları kendimizde yaptık.
Bu servis aboneleri çoğalmaya başladığında işte o zaman mesaj kullanımı artmış demekti ki. Cep Çiftçi İlan Servisimizi hayata geçirdik. Çiftçiler cep telefonlarının mesaj bölümünden İlan yazıp boşluk bırakıp “Satılık 10 ton domatesim var” “Kurbanlık 20 baş koyun satılıktır” şeklinde ilanlar göndermeye başladılar.
Bu çok sevindirici bir gelişme oldu bizim için. Kısmende olsa hizmetlerimizi çiftçilere ulaştırmayı başarmıştık.
Çiftçiler ürün bilgilerini kaydettikçe verdiğimiz hizmetlerde amacına ulaşmış oluyordu.
Ve tabi ki yenilikler katmaya devam ettik. Meteorolojik verileri daha yerel verebilmek için İlçelere de kayıt alabilecek bir sistem geliştirdik.
Ardından tarım sigortaları son başvuru tarihlerinin bilgilendirme mesajlarını da hizmetlerimiz içine kattık.
Şu anda sistemi kullanan 800.000 çiftçi var yani kayıtlı çiftçi sayısını düşünürsek her 3 çiftçiden bir tanesi bu hizmeti alıyor ve servisi kullanıyor ve ayda 5.000 kadar ürün satış ilanı gönderiliyor.
Bütün bunların sonucunda çalışmalarımızdan o kadar çok mutlu oluyoruz ki. İlk baştaki acaba çiftçilerimiz bu çalışmaya katılır mı, hizmeti alır mı, bu iş olur mu, olmaz mı. Abone olacak mı, olmayacak mı. Mesaj atar mı, ürününü kaydeder mi, ilan ekler mi... gibi bir çok stres yaratan beynimizde dönüp duran, geceleri uyutmayan süreci de güzel bir anı olarak hatırlıyoruz.
Kendine yarayacak  hizmeti gören, daha önce hiç kullanmadığı ve alışkanlıkları değiştirecek kadar hızla adapte olan çiftçilerimize bize bu gururu yaşattığı için teşekkür ediyoruz.
Hızla gelişime ve değişime devam...
Tülin Akın /Tarimsalpazarlama.com                              
Kurucu ve Yöneticisi

TÜLİN AKIN

2004 yılında öğrenciyken kurduğu Tarimsalpazarlama.com ile Türkiye`nin ilk ve önde gelen iletişim, e-öğrenme networkü ve e-ticaret medyasını hayata geçirdi. 2007 de İhracatın Yıldızlarında e-ihracat birincilik ödülü aldı. Tarımsal Bankalarla birlikte Çiftçi Kredi kartlarını modelleyerek, çiftçinin zarar görmeden finans kaynağı bulmasını sağladı ve bunları anlatmak için 12.000 köy ziyareti gerçekleştirdi. Vodafone ile birlikte Çiftçi Kulübü nü kurdu ve Çiftçiye özel SMS ve Uygulamalarla 1 milyon 400 bin çiftçinin ve ailesine bilgi ve hizmet ulaştırarak tarımda erken uyarı bilgilendirmeleri ile yaşam tarzlarını değiştirdi. Intel`in desteklediği, okuma yazma bilen herkesin kullanabileceği ve bilgi, iletişim, pazarlama, ihtiyacı olan konularda uzmanlara soru sorabilmeyi sağlayan bir Çiftçi Bilgisayarı yazılımı ürettirdi. Kırsal Alanda Su Bilincini geliştirmek ve Traktör Kazalarını önlemek amacıyla da Sosyal Sorumluluk projeleri gerçekleştirdi. 2012 Türkiye Ziraatçılar Derneğinden Tarımsal Ticareti Geliştirme Ödülü, 2013 Sabancı Vakfından Türkiye`nin Fark Yaratanı, 2013 JCI - TOYP Dünya`nın 10 başarılı Genci Girişimcilik ödülü, 2103 Anita Borg Institute Uluslararası Sosyal Etki Ödülü, 2013 Garanti - KAGİDER Yılın Kadın Sosyal Girişimcisi Ödülü almış, JCI ve ICC-WCF tarafından 2014 yılında Nobel`e aday gösterilmiştir.`TABİT Tarımsal Bilişim ve İletişim Teknolojileri` ve `Tarımsal Pazarlama` şirketlerinin Kurucu Ortağıdır.
» Tüm Yazıları
  • Site Yorumları
  • Facebook Yorumları Facebook Yorumları
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazılmadı. İlk yazan siz olabilirsiniz.