Twitter

TAVUKÇULUK SEKTÖRÜNÜN DUAYENLERİ ARASINDA YER ALAN FEVZİ KESKİNOĞLU İLE SEKTÖRDE Kİ TECRÜBELERİ ÜZERİNE

Tavukçuluk sektörü denilince akla ilk gelen isimlerden biri. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Keskinoğlu ile üretimleri ve başarıları üzerine güzel bir sohbet gerçekleştirdik.

Merhaba; öncelikle sizi tanımak isteriz. Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

1948 yılında Manisa  Akhisar'da doğdum. Küçük yaşımdan beri şirkette çalışmaya başladım. Üretimin her aşamasında aktif görev yaptım. 2002'den beri Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktayım. 

Çok memnun olduk. Keskinoğlu olarak kuruluşunuzdan bu güne kadar neler yaptınız? Yani kısaca kimdir Keskinoğlu Şirketi?

Keskinoğlu Şirketler Grubu, 1963 yılında babam merhum İsmail Keskinoğlu tarafından bir tavuk çiftliği olarak kuruldu ve yumurta ticaretine başladı. Biz 1963 yılında yumurta üretimine başladığımızda, Türkiye bu konuda daha hala el yordamıyla ilerliyor sayılırdı. Devlet ziraat çiftlikleri bile tavukçuluğu profesyonel bir iş kolu olarak görmeye yeni yeni başlamıştı. 70'li yıllara geldiğimizde ise tavukçuluk sektöründe çok şirket yoktu. O yıllarda bizim tavuk kapasitemiz 70 bine ulaşmıştı. Hızlı bir büyüme süreci ve 1975 yılında alınan genişleme kararıyla Akhisar'ın Kayalıoğlu Kasabası'nda 60 dönümlük arazide, 10 bin kapasiteli kümeslerle kafeste yumurta tavukçuluğuna geçtik. 1980'lerde damızlık civciv şirketi Alman Lohman'ın Türkiye distribütörlüğünü aldık. Bu distribütörlükle kendi ihtiyacımızın yanı sıra Türkiye'nin yumurtalık civciv ihtiyacının da yüzde 50'sini karşılamaya başlamamız bizi hızlı büyüten önemli bir adımdı. 

1994 yılında viol (yumurta kabı) üretimine başlamaya karar verdik. Şu anda Türkiye'nin en büyük viol üreticisiyiz. Broiler (etlik civciv) işine girip broiler kesimhanesi kurduk ve günde 15 bin tavuk kesmeye başladık. Yem fabrikası kurarak kendi yem ihtiyacımızı karşılar hale geldik. 1997 yılında 30 bin ton üretim kapasiteli Keskinoğlu Piliç İşleme ve Değerlendirme Entegre Tesisleri'ni açtık. 1998'de 15 bin olan kesim sayısını 1999'da günlük 50 bin adede çıkardık. Tesislerimizde yaşanan bu gelişmeler ise ciro ve istihdamı otomatik olarak artırıyordu. 1998 de 9 milyon TL olan ciromuzu, 1999'da 19 milyon TL'ye çıkardık. 2000'li yıllardan itibaren de ortalama her yıl en az % 15-20 oranındaki büyüme performansımızı koruduk. 

Bugün, perakende yumurta sektöründe lider konumda olan şirketimiz, piliç eti sektöründe ise ilk 3 firma arasında. Dünya üzerinde 75 ülkeye ihracat yapan Keskinoğlu global bir markaya dönüşerek Türkiye'yi tüm dünyada gururla temsil ediyor. Manisa Akhisar'da, Keskinoğlu Şirketler Grubu bünyesindeki toplam 2 milyon 574 bin m2 arazi üzerinde kurulu 277 adet üretim tesisinde; piliç eti, ileri işlenmiş piliç eti ve şarküteri ürünleri, yumurta, viol (yumurta kabı), yumurta yönlü dişi civciv, yarka, etlik civciv, organik gübre üretimi gerçekleştiriliyor. ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi'yle üretim yapan tesislerde, dünyada sayılı markalara verilen British Retail Consortium (BRC)'un uluslararası gıda güvenliği yönetim sistemi ve Avrupa Birliği Gıda Güvenliği Denetleme Belgeleri de bulunuyor. 

Biz, Türkiye'de bu sektörün kurulmasıyla neredeyse eş zamanlı faaliyetlerimizi başlattık. Dolayısıyla ilk zamanlar pazardaki ihtiyaca göre şirkete yön verdik, daha sonra ise dünya çapındaki yabancı markaları takip etmeye başladık. Biz sektörde biraz daha yol gösterici olarak konumlandık desem yanlış olmaz diye düşünüyorum. Yenilikçi olmaktan hiç korkmadık. Örneğin, biz Türkiye'de yumurtayı violde (yumurta kabı) satmaya başladığımızda önce büyük tepki gördük ama sonra sektördeki birçok üretici bizden sonra bu yöntemi kullanmaya başladı. 

İlerleyen dönemlerde gerçekleştirmek istediğiniz projeleriniz nelerdir?

2017 yılında, başta üretim hattı ve ekipman yenileme ile serbest gezen tavuk kümeslerine yatırım yapmayı hedefliyoruz. Planladığımız yatırım miktarı 15 milyon TL civarındadır. 2017 yılında, başta üretim hattı ve ekipman yenileme ile serbest gezen tavuk kümeslerine yatırım yapmayı hedefliyoruz. Planladığımız yatırım miktarı 15 milyon TL civarındadır. 

Başarınıza ulaşmanızda en önemli nokta nedir?

Tüketici beklentilerini sürekli ölçüyoruz. Yaptığımız pazar araştırmaları sonucunda tüketici beklentilerini hızlıca saptayıp, ihtiyaçlarına cevap veriyor, mutlu müşteriler yaratarak liderliğimizin sürdürülebilir olmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra sektörümüzde ilk'leri cesurca gerçekleştirmek bizi bugünlere taşıyan önemli bir etken oldu. 

Hedefinize ulaşırken birçok zorluk ve engebeli yerlerden geçmiş olacaksınız bunları nasıl aştınız?

Doğru zamanda doğru stratejilerle ve ilklerin öncüsü olarak zorlukları aştık. 

Röportaj: Münevver Rabia Akıllı

  • Site Yorumları
  • Facebook Yorumları Facebook Yorumları
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazılmadı. İlk yazan siz olabilirsiniz.